2011-05-03

Poniedzielnik (12)- Oprócz literatury

Literatura, czytanie towarzyszą mi, odkąd sięgam pamięcią. Nie wyobrażam sobie dnia bez przeczytania choćby paru kartek książki czy czasopisma. Drugą moją pasją jest szeroko rozumiana kultura- historia (zwłaszcza prehistoria i starożytność), sztuka.
Rozważałam zamieszczenie tutaj swojego książkowego stosiku (aby być "trendy" w blogosferze:)), ale postanowiłam inaczej. Oto mój gazetowy stosik, do przeczytania:
1. "Archeologia Żywa"- dwumiesięcznik, magazyn popularnonaukowy o archeologii. Już od najwcześniejszego dzieciństwa ciekawiło mnie życie Tutanchamona i Nefreteter, odkrycie Troji przez Henryka Schliemanna, greckie wazy oraz pierwsi ludzie na Ziemi. "Archeologia Żywa" spełnia moje oczekiwania. Numer 1-2/2011 jeszcze czeka na odkrycie!
2. "Spotkania z Zabytkami"- periodyk (obecnie dwumiesięcznik), popularyzujący wiedzę o historii i ochronie polskich zabytków. Adresowane do wszystkich, redagowane w sposób bardzo przystępny. Ukazuje się w sposób nieprzerwany od 1977 roku. Przede mną numer 1-2/2011.
3."Bluszcz"- moje niedawne odkrycie. Reaktywacja pisma o tym samym tytule, ukazującego sie w latach 1865-1939.  Duża dawka literackich informacji, wywiadów z twórcami, fragmentów literatury. Muszę dokończyć numer 3/2011.
A jakie czasopisma Wy czytacie?

Brak komentarzy: